Hoi - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Sanne Vleeming - WaarBenJij.nu Hoi - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Sanne Vleeming - WaarBenJij.nu

Hoi

Door: Sannie

Blijf op de hoogte en volg Sanne

17 Oktober 2014 | Nederland, Leiden

Hoi lieverds!!

Eerlijk is eerlijk, ik begin deze blog een beetje met gemengde gevoelens en ik zal vertellen waarom. Aan de ene kant vind ik het stiekem best leuk om te schrijven en heb ik zelfs ooit gefluisterd een boek te willen schrijven, ja echt waar.. Of dit iets is wat ooit echt gaat gebeuren.. de tijd zal het ons leren! Aan de andere kant vind ik het dus niet zo’n top idee om te schrijven (en dus een blog bij te gaan houden). 1 omdat ik van menig ben dat ik niet een rete goede schrijver ben, haha. 2 omdat ik ook niet het type ben die zo’n voornemen om regelmatig iets schrijven nakomt..

Ik spreek uit ervaring! Afgelopen zomer ben ik 5 weken weg geweest en met goede moed begonnen aan elke dag iets opschrijven over die dag wat niet vergeten mocht worden. Na wel TWEE weken dit te hebben volgehouden.. begonnen al de eerste achterstanden en tot op de dag van vandaag ben ik volgens mijn boekje nog steeds ergens in Bologna, Italie.

Dus middels deze korte introductie wil ik jullie er op voorbereiden dat het goed mogelijk is dat deze blog ook ergens midden in Afrika stopt! Dat is geen reden voor onrust of paniek, absoluut niet! Ik heb dan of geen goed internet of ik heb gewoon geen zin.
Wel heb ik me ouders beloofd regelmatig te bellen, dus die zijn er sowieso van op de hoogte of ik nog leef of niet en in welke staat ik verkeer, mocht je ineens willen weten hoe het met me gaat en van mij geen reactie krijgen ;)

Klein detail over de reden van deze blog, ik begin dit omdat ik voor 6,5 maand pleitte ben! Ik zeg toedoeloe ik ga naar de rimboe, ik ga Afrika verkennen en één van me grote dromen achter na! YEEEJ!
Ik neem een tussen jaar van school, heel simpel eigenlijk; gewoon omdat dat kan en het toevallig nu zo goed uitkomt. Op het moment ben ik nog bezig met mijn minor International Social development aan de HvA. Ik ben blij dat ik deze keuze gemaakt heb. Alle dingentjes die ik in me opleiding miste valt in deze minor op zijn plek. Ik weet nu eindelijk zeker welke richting ik op wil.

Voor deze minor krijg ik de kans om in het buitenland een onderzoek te doen. Na geen moment te hebben getwijfeld heb ik besloten dit dan ook te doen. Zodoende ga ik met een studiegenootje naar Ghana om daar in Kumasi onderzoek te doen in een psychiatrisch ziekenhuis. Na 2 maanden dit te hebben gedaan… zal ik waarschijnlijk niet meer onderzoek willen doen.. direct besluiten te stoppen met me studie als ik me bedenk dat ik volgend jaar een 10x zo groot afstudeeronderzoek moet doen, wordt ik verliefd op Afrika/een Afrikaan en zie je me op tv bij grenzeloos verliefd..

Nee grapje! Volgend studie jaar ga ik verder met mijn opleiding en ga ik mijn afstudeeronderzoek doen! Verliefd op Afrika ben ik al en die TV programma’s vind ik toch stom dus daar zal je me niet zien.

Na mijn onderzoek ga ik verder reizen met me lieve huisgenootje Saskia! Nadat we een aantal keer over Afrika hebben gesproken was het al vrij snel duidelijk dat we deze reis moesten gaan maken. Dit is de kans om; mijn studie stop te zetten en voor haar om der baan op te zeggen! Yes big decision but also challenging, fun, exciting etc!!

Dusssss dan… moet je dingen gaan regelen en wat een voorpret is dat... Not. OMG hoeveel visums moet ik?! Verzekeringen? Paspoort, is het nog wel lang genoeg geldig? Nee! Oke, eerst paspoort aanvragen dan.. Prikken? Ja inmiddels heb ik er al bijna 10! En zo kan ik nog even doorgaan..

Naast al dat geregeld zijn er ook verschillende dilemma’s waar je ook nog over na moet denken. Wel of niet met meer dan 200 malariapillen gaan reizen? Hoe veel liter moet nou een packpak zijn voor iemand van 1.54 Of moet ik het gewoon maar met een eastpak doen? Ik lach mezelf een beetje uit bij het idee, ik verdwijn volledig achter die backpack.. maar goed, ik klaag niet want ik loop verdorie wel door Afrika!

Meer informatie over me reis ontbreekt nog. Ik kan jullie vertellen dat ik in Ghana begin, en dat ik begin februari een vlucht heb naar Ethiopië en vanaf daar zak ik af naar het zuiden. Waar we uitkomen is onbekend, en een terug ticket is (nog) niet geboekt! Maar ik beloof bij deze dat ik terug kom, ergens in mei! :)

Tot slot, welkom op me blog, haha

To be continued..

Liefs, Sannie

  • 17 Oktober 2014 - 15:41

    Klauz:

    Goed begin!

  • 17 Oktober 2014 - 22:29

    Ilona:

    Heerlijk San!

  • 17 Oktober 2014 - 22:54

    Esza:

    Ehhhh.. !! I had no clue.. Lekker doen Sanne! En dat schrijven van een blog gaat je goed af, je hebt me hardop laten lachen.. ;)
    Ben heel benieuwd naar al je verhalen en de ervaringen die je op gaat doen!
    LIEFDE!

  • 17 Oktober 2014 - 23:22

    Meya:

    Hey Sanne, wat spannend, wat leuk, wat stoer......
    Blijf schrijven. Ik ga je zeker volgen.
    Veel plezier en liefs, Meya.

  • 19 Oktober 2014 - 07:20

    Jessica:

    Wauwie sanne ..wat een spannende tijd. We lezen wel v je mooie avonturen...succes. .en x v fleur ruben en mij

  • 19 Oktober 2014 - 09:06

    Mo:

    Neem je alsjeblieft niet voor dat je blog compleet moet zijn, maar vooral een leuk verslag van de ervaringen die er voor jou toe doen, want dan is het toegestaan om op elk moment met elke tussenpoze een losse flodder te produceren :D Ik kijk uit naar je verslag / losse flodders en eigenlijk nu al naar je terugkomst! ;) haha :P Geniet ervan lieverd, ik zou zo met je mee willen :) xxx

  • 30 Oktober 2014 - 21:14

    Femke Van Der Brug:

    Hi Sanne,
    Wat een fantastisch avontuur ga je tegemoet en wat een eer dat ik op afstand deelgenoot mag zijn. Dank je wel. Met veel plezier heb ik je introductie gelezen. Dat belooft wat! Ik wens je een goede reis en een geweldige tijd toe.
    Veel liefs,
    Fem

  • 13 November 2014 - 11:21

    Jorine:

    Sanniee, het is zo ver!!! Today is the day. Ik wil eigenlijk wel een gedetailleerd verslag van elke dag hoor.. haha neee Mo heeft helemaal gelijk! 1 regel die je eens in de zoveel tijd een keer kwijt wil kan al heel leuk zijn :D
    Ga er van genieten, doe alles waar je zin in hebt (ok een klein beetje voorzichtig soms ;)) en duik maar goed in het Afrikaanse leven! Over 7 maandjes verwacht ik dat je een expert bent in bootyshaken ;)
    Dikke knuffel

  • 04 December 2014 - 20:11

    Monique Peter ( Oud Klasgenootje):

    Sannn, wat een mooie keus. Geniet van alle ervaringen die je zult ervaren. Dit is pas leven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Leiden

Sanne

Actief sinds 16 Okt. 2014
Verslag gelezen: 634
Totaal aantal bezoekers 12095

Voorgaande reizen:

13 November 2014 - 28 Mei 2015

Afrika!

16 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: