13/11/2014 in Casablanca, - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Sanne Vleeming - WaarBenJij.nu 13/11/2014 in Casablanca, - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Sanne Vleeming - WaarBenJij.nu

13/11/2014 in Casablanca,

Blijf op de hoogte en volg Sanne

27 November 2014 | Ghana, Kumasi

Tja daar zit je dan, in je eentje op Casablanca met gort droge oogballen en een stijve nek van het slapen, 5 uur te wachten op je overstap..

Wel echt een heerlijke vlucht gehad: geslapen en gegeten, meer heb ik niet gedaan. Eenmaal in het vliegtuig was ik weg en ik heb genoten van het slaapje aangezien ik afgelopen nacht(en) niet heel erg in slaap kon komen. De reden was onder meer dat ik nog wat liedjes op me aller eerste echte ipod moest zetten haha.(Nogmaals, thanks guys voor het kado!!:D) Ik denk dan; hop ipod aansluiten aan de computer. Kopieer liedjes en plakken, KLAAR.

Nou nee, zo werkt het dus niet, weet ik nu, maar het heeft even geduurd, tot laat in de avond.., voordat ik wist hoe het wel moest. Dussss ik moest het korte nachtje even in het vliegtuig inhalen.

De volgende ochtend, dag van vertrek, en ik was wonder boven wonder..? Op tijd op Schiphol, of erger nog, ik was te vroeg. Ik was netjes 3 uur van te voren aanwezig want dat moest van Royal Air Maroc (3 uur! Wat een beetje belachelijk is natuurlijk).. Nou moet ik toegeven dat ik het wel relaxt vond en dat er tijd genoeg was om met iedereen even koffie te drinken en afscheid te nemen. Dus, misschien ga ik het nog eens proberen ergens te vroeg te zijn.

De vlucht was heel rustig op de continue volksverhuizing van alle Marokkanen na. Het vliegtuig zat helemaal niet zo vol dus iedereen kon gewoon verspreid gaat zitten, wat een groep/familie Marokkanen dus ook deed. Ik geloof dat ik wel naast 10 verschillende mensen heb gezeten tijdens deze 3 uur durende vlucht want elke keer dat ik even me ogen open deed zag ik wéér iemand anders naast me zitten.

Eenmaal geland op Casablanca maken ze het nog bonter en beginnen twee oma’s te vechten (haha naja de een gaf de ander een duw ofzo.. ik zag niet precies hoe het ging) maar in ieder geval er ontstaat een groot bek gevecht en geduw tussen twee families midden in het gang pad van het vliegtuig. Natuurlijk kan niemand het laten zich er NIET mee te bemoeien. Zeer vermakelijk tafereel maar ik was blij dat ik niet een korte overstap tijd had want ik heb nog best lang in dat vliegtuig gezeten omdat ze maar in de gangpad bleven staan ruziën en ik daardoor niet het vliegtuig uit kon.

Ohja, wat ik heb gegeten! Ik was natuurlijk al dagen benieuwd of ik Marokkaanse gekruide kip zou krijgen. Haha ja hoor maar het was wel teleurstellend dat het met vermicelli was en een soort zoet zure spinazie drap.. maar ach ik heb genoten van de kip en daarna al me pepernoten opgegeten.

Casablanca is facking saai! Sas, be prepared! En loop meteen door naar boven, haha want ik dacht eerst dat ik beneden moest blijven wachten.. daar waren alleen 2 bankjes die waren bezet door veeeel te veel chinezen en voor de rest niks. Dus blijf daar niet hangen zoals ik deed.. haha maar ga DIRECT door de poortjes. Daarnaast is er geen wifi, waar ik wel op hoopte, dus vandaar dat dit bericht pas in Kumasi geplaatst wordt.

Vlucht deel 2, Casablanca - Kumasi.
Ik vloog om half 1 's nachts maar dat maakt niet uit om toch twee keer avond eten te serveren?! Om 3 uur 's nachts en om half 5 kwamen ze langs met een bordje eten wat ik niet kon weerstaan. Dus ondanks dat er maar 1 uur verschil is met Nederland had ik door de rare tijden van eten het gevoel een jetlag te hebben.

Eenmaal in Kumasi moest ik een stempel halen voor in me paspoort. Hier probeerde ze me al meteen in de maling te nemen.. De man die me eerst zo lief had geholpen de formulieren in te vullen beweerde dat ik maar een visum zou krijgen voor een maand maar hij zou speciaal voor mij 2 maanden regelen!! Ineens koste me visum nog eens 20 dollar, want die had meneer toevallig in me portemonnee zien zitten. Heb hartelijk bedankt voor zijn hulp maar gezegd dat ik in Nederland al betaald had. Meneer heeft me even aangekeken en ik kreeg toen toch me paspoort met stempel en ik mocht doorlopen.

De volgende Ghanees die ik op het vliegveld tegen kwam wilde me tassen dragen en heerlijk ontbijt voor me bereiden; die daarna wilde met me trouwen en de volgende was Shareefa die me op kwam halen! :D

(en iedereen nog bedankt voor alle lieve berichtjes en voor het uitzwaaien! :))

Lots of love from Africa!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Kumasi

Sanne

Actief sinds 16 Okt. 2014
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 12119

Voorgaande reizen:

13 November 2014 - 28 Mei 2015

Afrika!

16 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: